Här närmar vi oss 500 h och alla balkar är på plats men endel  saknar kolfiber ännu. Däcket bak passas in före det skall lamineras. Här skall de vara starkt för krafterna från vingarna kommer att bli rätt så stora.

Här ser vi akterspegeln och hiss konstruktionen. Akterspegel har "kärnan" klar och skall sedan fibras in med många skickt av både enkelriktad, 0/90 graders och +-45 graders kolfiber för att hålla påfrestningarna. En bensintank av Kevlar kommer att komma genast framför akterspegeln. Om den blir integrerad eller separat är inte ännu bestämt.

Vattenkran av modell minimum vikt är gjord av plast. Kranar blir ofta tunga om man använder metall eftersom det blir rätt stora diameter på utloppet. Dessa plastkranar ar special tillverkade för syror och andra frätande ämnen som inte metall klarar av. Här skall bara byggas ett kabel system så att jag kan styra vatten tanken bakifrån båten.

Här ser man hela tanken och lie av balkarna i fören som delvis saknar kolfiberförstärkningen.

Jonas favorit sysselsättning, sitta och blanda epoxi. Han börjar få nog av det.

Nästa