Här bygger vi bottnet till vingarna. I detta skede är det viktigt att båten  inte blir sned och vind. Det är inte alltid så lätt att mäta vad som är rak på en rund båt. Vi använde stödbalkar som vi hade i vattenpass och i dessa fäste vi fast fanerena. 

Samma balkar och båten fortfarande utan däck.

Förstärkningarna är gjorda i faner och som resten av båten är de limmade, spacklade och sedan laminerade. Hålen är för att spara vikt och för att kunna se in i vingar om något går sönder i framtiden.

Det är viktigt att kunna leda vidare krafterna från vingarna för att konstruktionen skall hålla.Det svåraste med vingarna var nog att limma och laminera fast däckskivan till vingen från undra sidan.

Bak ser man platsen för de ställbara trimplanen och längre in vid spegeln det fasta trimplanet.

Här ser vi däcksskivan på plats och rundningen som är gjord av divinycell och spackel. Vingkanterna är extra förstärkta ifall man koliderar med någon lite i tex i starten och då skall inte båten gå sönder. Jämfört med en vanlig båtsida blir en spetsig sandwich konstruktion mycket stark.

Här ser vi bakdelen av vingen framifrån. Framdelen byggs senare.

Nästa